HISS OCH DISS!

Perfekt tidsfördriv, plus när man har slut på idéer om vad man ska skriva i bloggen, haha! Så jag kör en liten hiss och diss lista nu då.. Dock utan bilder! Orkar inte greja med det, för tar så lång tid för bilderna att ladda upp för mig =/ Usch!


JAG HISSAR!:

Värmeljus -
Mysvarning av höggrad! Att släcka ner överallt i hus & hem nu så här när det är vintertid och fylla rummen med värmeljus är bland det mysigaste och härligaste som finns. Dessutom är det väldigt avslappnande med ljus..

Darin med Viva La Vida -
Jag är ingen som skriker högt så fort en låt med Darin spelas, men han är verkligen perfekt för att sjunga Viva La Vida, han helt enkelt klickar med låten. Riktigt bra! En hit.. bättre än orginalet måste jag säga.

Flens julsmyckning ute -
Nu ser ni nog ut som fråge tecken många utav er, men Flen är alltså orten jag är uppvuxen i och bor i.. och när December månad kommer så hänger dom upp girlanger (stavning?) i centrum, och detta år har dom även fixat ny, annan belysning. Ser ut som gigantiska basket korgar, lite fullt när det är ljust ute och de inte lyser. Men när mörkret kommer och de är tända då är det riktigt fint! Way to go FLEN! Läckert..

Mynt -
Inga sedlar, utan mynt! Jag har börjat blivit väldigt smart, som säkerligen många redan gör.. men så fort jag får en tia, femma, enkrona eller femtioöring när jag handlar så lägger jag de i en burk och sparar.. och det är otroligt hur mycket pengar det kan bli snabbt! Sparpengar. Skit bra att göra så faktiskt.. om man kan hålla sig utan att norpa utav dom, haha.


JAG DISSAR:

Storbloggarna -
Det verkar som att alla storbloggarna har gått och blivit helt knäppa i huvudet, bokstavligen! De beter sig som om de äger världen nästan, det kan väl vara "kändisskapet" som stiger de åt huvudet - och jag dissar inte pga avundsjuka som storbloggarna säkerligen skulla använda som motargument. Utan för att till och med vissa utav de med större bloggarna (nämner ej namn) som hela tiden varit omtyckta även nu börjar bli hatade. Och varför? Jo, för de har fått en skruv lös pga all uppmärksamhet osv..

Julen -
Så mycket tjat om julen hela tiden, alla är så glada och spända inför den.. alla utom jag! Visst är det kul att folk blir så trevliga och glada, men det är det enda positiva med julen för min del. Älskade julen förr, men nu är den bara deprimerande. Och julrushen är nog allra värst, folk som springer runt på stan, drar och sliter i allt, gapar och skriker osv. Nej, blir knäpp! Jag dissar julen för jag tror inte på tomten ;) Haha...

Regeringen -
Ja, för det är väl dom som bestämmer om radions framtid? Dels iallafall. Nåja, call me old om ni vill.. men jag älskar att lyssna på radion, starta den på morgonen och lyssna på RIX FM/Morron Zoo medans kaffet är igång och kokar. Det gör min morgon helt enkelt. Jag vill bannemej ha kvar radion!

Alkohol (i för stora mängder..) -
Livsfarligt säger jag bara! Känns konstigt att dissa alkohol faktiskt, jag som älskar att dricka och alltid har gjort det. Men jag dissar den iallafall när det gäller för stora mängder, för då är den bannemej livsfarlig, eller det kanske är jag som blir lite smått livsfarlig? Haha! Nej ärligt talat ska man faktiskt hålla sig till en måttlig mängd, så mycket man själv klarar av - annars slutar det endast i kaos. Pratar utifrån egen erfarenhet ofc!


Sådär.. det var en liten snabb hiss&diss lista för att fördriva tiden lite. Måste egentligen hissa gamla minnen nu också bara för att jag fick nyss se ett par riktigt härliga, roliga, konstiga .. bilder på msn! Hahah, helt sjuk jag dör av skratt måste jag säga. Självklart hissar jag det - dock får jag ägna ett helt eget inlägg om det! ;) Höhö..

Kommentarer
Postat av: Natalie

Skulle helt enkelt vilja åka tillbaka till den tiden och sen kanske göra bättre saker av vissa misstag. Men om man aldrig hade gjort det så skulle man aldrig ha lärt sig! :)

jag har också minne av gångvägen till badet då när det var någon konstig hund på en gård. Bara jag som minns?:P

2009-12-05 @ 22:11:48
URL: http://nathm.blogg.se/
Postat av: Natalie

Ojdå herregud. Hiss till Darin? Du har då förändrats! :O

2009-12-05 @ 22:12:31
URL: http://nathm.blogg.se/
Postat av: M I C H E L L E ♥

har aldrig hört darins viva la vida förut :P lyssnar på den just nu ! allt bra ?

2009-12-05 @ 22:24:49
URL: http://mmissies.blogg.se/
Postat av: Carro

Hehe ja, visst var de lite tidsfördift?! Jag hade så tråkigt igår så...



Ja, helt klart ska vi träffas snart! På ett eller annat sätt =)



Hoppas allt är bra med dig. Här går allt sin lilla gång=)



Puss

2009-12-05 @ 22:25:28
URL: http://emmaclin.blogg.se/

Vad vill du ha sagt?

Namn:
Minnesluckor?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:



Trackback
RSS 2.0