KEEP IT REAL!

Kan någon nämna en blogg där personen bakom den inte är en wannabe?

Dagligen klickar jag runt bland ett femtiotal bloggar
, men varenda blogg jag hamnar på är exakt likadan som den jag nyss varit inne på. Hur kommer det sig? Är folk verkligen så dåliga på att köra sin egen stil utan att behöva kopiera allt ifrån någon annan? Jag tror nog att det är Kissie som är mest utsatt för copycats - stackarn (?). Ingen verkar lyckas så bra med det heller, det ska iofs vara den där Dessie som bokstavligen kopierar ALLT ifrån K. What's up with that? Nåja, vad gör man inte för lite status? I vilket fall som helst, det var ju inte riktigt dom jag skulle snacka om så vi lämnar det nu..

Tycker det är rätt tragiskt att folk inte har en egen skrivstil .. jag menar det blir förbaskat enformigt om varenda blogg innehåller mängder utav bilder på sina rosa mjukisdressar, sina utemiddagar osv. Om alla i sina texter skriver; Jag är bara så snygg alltså", ja jag tror ni fattar poängen. Sorgligt att bloggvärlden ska byggas upp utav en massa kopior till de största bloggarna. Men folk tror troligen att det är på det sättet man kommer upp sig, får mer status, besökare och allt vad det innebär. Det kanske är så, vem vet.. men seriously; vart är alla bloggar där personer har sin egen stil, sina egna åsikter, tankar, känslor och vardag? ;o
-
OBS!!!
Jag drar inte alla över en och samma kant! För att sammanfatta inlägget; Det finns extremt många som är härmapor, copycats, wannabes.. ja ni hajar! Dock inte ALLA människor, kom ihåg det.

Keep it real, /;*


Kommentarer

Vad vill du ha sagt?

Namn:
Minnesluckor?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:



Trackback
RSS 2.0